Sedef mi gluten mi?

Bu postumu sedefe adıyorum. Doğumdan sonra yani yaklaşık 5 yıldır benimle.
Gitmediğim doktor, sürmediğim yağ karışım kalmadı herşeyi denedim. Şu an psoriasis free değilim ama sadece 3 haftadır gluten-free yim ve sadece yoğurt,haftada 3 yağsız et, taze sebze yiyorum meyve ve kuruyemiş yok. Sedef dizlerimde ve dirseklerimde var. Ve şu 3 haftada dirseklerim nerdeyse temiz. Doktorlar yemekle alakası olmasığını istediği kadar söylesin ve kortizonla baskılamaya devam etsin bundan sonra kesinlikle biliyorum ki gluten ve şeker sedefin baş düşmanı.
Yoga hocasıyım diye belki bana şöyle geliyorlar sedefin hangi psikomatik rahatsızlık nedeniyle oluştuğunu ruhsal kökenini biliyor musunuz vs..:) arkadaşlar siz bedeni çöp öğütme gibi kullanırsanız  istemediği besini gözgöre göre içeri atarsanız istediğiniz kadar ruhsal araştırma yapın birşey madde bedene nüfuz ettikten sonra bedensel arınma şart. Şu an sonuçlarını da gördüğüm için motivasyonum yüksek. İtalya’ya gittiğimde makarna, Paris’te croissant yemeden durabilirsem:) ki şu an evet durumundayım bundan gayrı hiçbir gluten beni cezbedemez:) Belki iyi bir temizlenmeden sonra bir iki yıl sonra... hepiniz biliyorsunuz bağırsaklarda glutenin yaptığı tahribatı, yapışıklığı, bağırsakların toksinleri atamayışı nedeniyle cilde aşırı yüklenmesini işte bizim sedef hikayemiz böyle başladı sanırım. Hamileliğim sırasında ben hayatımda hiç yemediğim kadar tatlı ve hamur yedim haliyle 24 kg aldım. Neyseki gitti gitti ama... doğumdan sonra bir sağlık sorunu oldu kızımın ve bu  durum beni önce eve kapattı sonra dış dünyaya tüm enerjimi herşeyimi ona göre ayarlamam gerekti sonra Surya şifalandı cok şükür.!!!ben kaldım sedef denen bir kılıfla başbaşa. Ha öyle çok da umursamadım 5 senedir toplam 1 tüp dermovat bitirmedim düşünün yani doktoruma gidiyordum eh bunlar geçmiyor dermovat işe yaramıyor ama pek de sürmüyorum..diyordu ki belki de en iyisini sen yapıyorsun kafana takmayarak... ne zamanki diz kapaklarım da belirdi o zaman başladım araştırmaya.
Gördüm ki içeriden temizlik şart yani ağzınızdan içeri ne giriyor? Bilinçli farkındalıklı yemek seçimi şimdiler de beyaz yakaların iyi bildiği mindfulness beslenme diyelim:)
Kendi yolculuğumda kullandığım yan etkisiz zararsız vitamin desteklerini paylaşıyorum:
İçerden destek ajanlarım:
-PROBİYOTİK (Psoriasisiçin Bifidobacterium infantis içeren iyiymiş eczacı ve şifacı harika bir kadından bu bilgi) 1 aydır kullanıyorum marka size kalmış
-Omega 3-6-9 ben Nordic Naturals kullanıyorum. Bence omega desteği şart
-Hodan bitkisi içeren bir hapım var.şart mı deniyorum Fransa’dan almıştım. Egzema ve sedefte bağırsaklar da iyi bir etkisi olduğu düşünülüyor.
-coenzyme q10 solgar kullanıyorum. Hücrelere enerji sağlayan değerli bir antioksidan. Solgar tercih etmemnin sebebi gluten içermiyor.

Beslenme şu an ne yapıyorum:
-bol sebze yeşillik yiyorum meyve şeker içerdiği için şu an yemiyorum bir şok vermek için iyice bir bağırsakları rahatlattıktan sonra yiycem ah yaz meyveleri ahhh:)
-et yiyorum ben Hindistan’da Guru Hanumandas bile yüksek enerji harcayan öğrencilerine haftada 3 gün et kökenli protenin yedirdiğini söyleyince iyice önce şaşırdım ama ben zaten yerim. Ve eksi bir etkisi olmadı dirseklerim mutlu:)
-benim süt ürünleriyle yoğurtla sorunum yok. Süt zaten içmem gerçi. Yoğurt sedef için okuduklarım kadarıyla cok cok iyi zaten bağırsak dostu probiyotikler içeriyor. Evde yapılanı ise şahane.
-acı ve baharat sevenler üzgünüm ara verme zamanı
-bol su içmek. Su bedeni temizliyor ve bol oksijen taşınıyor hücrelere sadece su içerek bile.
Bunlar dışında birşey yemiyorum içmiyorum. Aha türk kahvemi içiyorum sade günde 3 kez ama bir zararı olmadı iyileşme yolunda.

Cilde yönelik: 
-kaşıntı için ve antibakteriyel etki için organik lavender distilled mist kullanıyorum 2 haftadır. Banyan botanicals dan getirttim.
-Her duştan sonra bedenime bir armağan Weleda Calendula kullanıyorum. Hem çok iyi nemlendiriyor. Hem de calendula sedef ciltlere için iyi bir dost. 
-Masaj yaptırın hem sinir sistemine destek verir hem ruhsal olarak iyi bir yardımcı sedef durumunda. Beden dokunulmayı sever. Unutmayın.

Egzersiz:
-yürüyorum her yere (insan bedeni yürümek için yaratılmış böyle inanıyorum)
-düzenli yoga pratiğim var
-meditasyon gerginlik ve stres faktörlerinin üstesinden gelmek için çok çok önemli.
Tantrik Mikro pratikler eğitimini de verdiğim meditasyonu günlük yaşama dahil eden harika bir yol oldu bana!!
Hindistan’a son gittiğimde ayurvedik otelimizde kendi yaptıkları 100 çeşit bitki kullanılıyormuş ayurvedik bir masaj yağı vardı. İlk masajdan 2 gün sonra yine Veerna’ya gittiğimde (benim masajımı yapan harika kadın) şaşkınlıkla ne oldu sana dedi izlerin cok azalmış. Orda anladık yağ cilt seviyesinde bana cok iyi geldi fakat ne yaptıysam grup leader olmama rağmen yağdan alamadım. Yeterli stock yok dediler ama bir sonraki sefer için söz aldım. Tekrar gittiğimde yağa eriştiğimde buraya getirmenin yollarına bakacağım. 
Ama unutmayın cilt seviyesinde çözümler geçicidir. Şeker ve gluten sedefi besler. 
Haydi bana katılın kendime 1 yıl verdim 3 haftada çok yol aldım. Önümüz yaz güneşte yanımızda:) Glutensiz beslenmek zor değil, ama glutensiz beslenicem diye piyasadaki hazır nişasta ve mısır unu yüklü gıdalara yüklenmeyin. İlla ekmek istiyorsanız 2 kaşık  karabuğday ununa 1 yumurta, 1-2  kaşık yoğurt, az zeytinyağı biraz su ve zeytin ekleyin koyun tavaya nefis bir ekmek 3 dakikada hazır!
İşte böyle dirseklerime baktıkça bedenime iyi birşey yapmanın hazzına doyamıyorum. Umarım böyle devam!!!
Sevgimle

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Yoga mı spor mu?Bir karar verilse artık!