Benim renkli dandam!

Bugun dusundum de ne sansliyim yahu! Benim bir hocam var her gordugumde resmine bile baksam icim ona akiyor..Kalp atislarim hizlaniyor, sesini duydugumda tuylerim diken diken oluyor...Gozlerimde iki sizi gibi akmayan yaslar toplaniyor...Derinlerime hitap ediyor.. Gecen ay Los Angeles'a giderken bu kez son diyordum icimden bu kez son yeter her sene her sene yoruldum, masrafi da cabasi...Ve aklimca son kez gitmenin ve egitimi tamamlayacak olmanin keyfiyle pek icim rahatti... Herzaman ki gibi uzuuuun ve uyuyarak gecen bir ucusun ardindan L.A havaalaninda bir 4 saat gecirdikten sonra ozgurdum...Egitimin baslamasindan once birgunluk bos zamanim vardi bu kez...Biraz gezerim, dinlenirim diye rahattim. Gunde 10 ar saatlik calisma gerektiren zor ama cok bilgi dolu keyifli bir moduldu gercekten de...Kendi kendimize masajlar mi yapmadik, renkli yapiskanlarla kendi Danda sopamizi mi yaratmadik...Shiva'nin en sevdigim yonu her seferinde beni sasirtmasi ve hic sinir tanimayan yaraticiligi..Son gunden bir gun once sinifa girdigimizde bir baktim yerde ustuste yigilmis 80 e yakin uzun mu uzun sopalar... nerdeyse benim boyumdalar..ve onlerinde rengarenk bantlar...Derken isilti salona girdi ve buyuk bir gulumsemeyle herkesi selamladi..Dedi ki herkes bir sopa alsin simdi kendine ve istedigi renkte bant...HErkes saskin ne cikacak bunun altindan derken kendimi siritarak yerde oturmus sopami heyecanla suslerken buldum..Once sopayi yatay tutup tam ortasindan parmaklarinin ustunde dengede durdugu yeri buluyrsun ve oraya bir bant atiyorsun farkli renkte sonra yanindan iki el mesafe birakip baska renkte iki bant ve sonunda sopanin sonuna dogru spiraller cizerek bantlamaya devam ediyorsun...yanindakine bakiyorsun belki o canli yesili senin kirmizinla degistirir biraz diye heyecanla..cocuklar gibi sen ve tasasizsin yani..yeni oyuncaginla oynarken:)herkes bir soluk da sopalarini tamamladi...Sonra hepimizi ayaga kaldirdi Shiva ve sopalarimizi alnimiza dayayarak bedenin tam ortasina hizaladik. Icindeki dandayi hisset dedi hepimize..Sopa gibi duz, tam ortamdan gecen hiza sanki ayaklarimdan basimin tepesine ordan gokyuzune uzuyordu...Kendini ne zaman dagilmis hissetsen, dengenin bozuldugunu hissetsen icsel dandani herzaman geri cagirabilirsin dedi..Onumdeki suslu sopa sadece bir semboldu belki ama o anda benim icin kutsaldi..gercekten benim enerjimle, sevgimle olusmustu..Ve sanki bedenimin sinirlarini boyutsuzlastirip icime gecmisti...Biraz boyle meditasyon yaptiktan sonra dandalarimizi sinifin bir kosesine biraktik..ustuste 80-90 tane sopa..ama hepsi birbirinden farkli..Bir sonraki egzersizde asanalar icin dandalarimizi deneyimlerken gidip kendi sopami bulmam birkac saniye bile bulmadi orda alacali renkleriyle beni cagiriyordu...
Toplarla kendi kendimize yaptigimi masajin rehavetinin ardindan egitimin sonuna gelmistik iste..Shiva hepimize tek tek cay ikram etti..cayimi verirken o muzip gulumsemesiyle bana bakti ve sen turksun cayi sekerli seversin diyerek icine bal eklemesi beni ayrica mutlu etti..Sinifta kac kisi olursa olsun ders boyunca herkesle temas kuran bu kadar farkindaligi ve enerjisi yuksek birini daha tanimadim daha once..Veda inisiasyonumuzu tamamladiktan sonra birden farkettim ki o gun ordan ayrilmak ve egitimi tamamlamis olmak sevinmek yerine beni huzunlendiriyor..Bu konu hakkinda kisa bir konusma yapti dedi ki hayatta akis halinde hep sona ulasmaya calisiriz, vinyasa dersinin icinde bile bazen hep sona dogru ulasmak isteriz biran once sira derin gevsemeye yani sona ulassin isteriz gelince de bitmesin isteriz..Bekledigimiz son yaklastiginda hep zaman dursun orda kalalim isteriz..her bir lafini dikkatle dinliyorum bir daha hic duyamayacakmisim gibi, sevgiliden ayrilir gibi...Gozlerimden bosalan yaslari elimin tersiyle soyle bir sildim ve dedim ki kendi kendime bosuna aktima onlari belli oldu bu son son olmayacak...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Bir mektup ki başucumda saklarım onu ben...