Yogalı Hamilelik Günleri Part I

Ayyyy ayyy ayyy ne kadar uzun olmuş yazmayalı:) Dedim madem hamileyim aklım fikrim karnımda, karnımsa burnumda şaka bir yana henüz o kadar değil neyse ki:) Hamilelikle ilgili yazayım istedim biraz..Neler hissediyorum, korkularım, sevinçlerim, yoganın bana ne kadar destek olduğu şu günlerde aşikar!

23. haftaya geldik nıhayet daha dün gibi haberi aldığım gün zaman hızla akıp geçiyor işte...İlk hamile kaldığımı öğrendiğimde ben de bir şaşkınlık bir bocalama gören de başkası koydu çocuğu içime sanır:)
Hem çok sevindim hem de bir telaş sardı beni eh ben daha ayurveda kursuna gidecektim, yok Kerala'da kalari öğrenecektim yok bilmemle derken eyvah dedim ben napıcam şimdi gitti özgürlük!!!!! Birkaç gün yarı neşeli yarı endişeli gezindim ortalıkta eşimin de sevincini bozmak istemiyorum bir yandan...Neyse ki o çok tatlı ve anlayışlı biri olgun yaklaştı bana, dedim "ben daha kendim çocuğum uhuuu napıcam ben, dedi Sen mükemmel bir anne olacaksın inan bana!"
Doktorumu buldum ilk muayene güzelce geçti bu arada ben olayı sır gibi saklıyorum..Ne varsa sanki bilinmediği sürece görünmezmişim gibi...Sonra herkes öğrendi tabi bu tarz şeyler pek saklanmıyor..
Bu arada ben hamile kalmış arkadaşlarla konuşuyorum hepsi bana iştahımı soruyor, aşerme var mı vs?
Ah bir bilseler ben bütün günümü kuru grisinilerle ve tuzlu beyaz peynirle geçiriyorum..Vah vah diyorlar biz şunları yedik bunları yedik..İyi afiyet olsun da benim yaklaşık 1,5 ay ciddi midem bulandı.Sanki sallanan bir teknedeydim sürekli..Bu süreçte parfüm, deodorant, sarımsak, eşimin en sevdiğim parfümü bile bana ucuz çakma fransız parfümleri gibi geliyordu..aman tanrım burnum tıkansa ne iyi olacak dönemi! Midesi bulanan bayanlara zencefilli çayı ve elmayı çok tavsiye ederim.Sıcak suyun içine bir fındık tanesi kadar zencefil atın, 10 dk demlensin ve afiyetle için gerçekten iyi geliyor.Doktorum günde 2 bardak süt yok bilmem kaç kase yoğurt yemelisin dese de bu kurallara pek uyamadım..Bence bulantı zamanı geçene kadar gaz yapan yiyeceklerden uzak durmalı..Hamileler ayaklı gaz bombası şeklinde dolaşır zaten sen kalk bir de süt iç üstüne mümkün değil!

Bu arada hem yoga derslerimi veriyorum hem kendime özel çalışmalar yapıyorum..Öğrenciler yavaş yavaş muzur gülümsemelerle sormaya başladı..Hocam hamile misiniz? Hay allah nasıl anladılar diyorum..bakıyorum kendime eh bazı yerler biraz büyüyor galiba hamilelikte ehehe:)
Daha önce hayatında yoga olan arkadaşlar tabi doktor aksini söylerse o başka ama ben yüzükoyun duruşlar hariç hiçbir duruşu çıkarmadım o dönem hayatımdan yani ilk üç ay..Cobra, shalabasana tarzı gibi bir de karın kaslarını zorlayacak bacak kaldırma, mekik tarzı hareketler ve ters duruşlar elbette yok..ama gerisi serbest:)Zaten beden size neyi istemediğini öyle güzel söylüyor ki!
Bulantılarım geçer geçmez grisini menüme portakal eklendi.Ah hep o reklam yüzünden tv de kızın biri kana kana portakal suyu içiyor saat gecenin 11'i..Boğazım kuruyor sanki aylarca bana su vermemişler gibi, içim yanıyor o portakal boğazımı yaka yaka aşağıya akmazsa çıldırabilirim..Eh çıldırmadım tabi tıpış tıpış sabahı bekledim gidip taze portakal almak için.Bütün kışı kilolarca portakal tüketerek geçirdim.Midemi hiç sormayın zavallı midem en sonunda portakal suyunu içince kusar hale gelince kestim.Şu aralar çilekle aramız çok iyi:)




Hamilelere hem süt içebilecekleri hem içinde meyve olan süper kolay ama lezzetli bir tarif:)Günlük tatlı ihtiyacını da karşılıyor şahsen ben de..
Malzemeler:
1bardak çilek
1,5 bardak süt
parmak ucuyla azıcık toz tarçın:)
bir tatlı kaşığı bal
bol buz

Atın miksere karışsın sonra da koyun bir sürahiye gidip gelip içersiniz serinlemek istedikçe:)
Buradan ilerki yazılarda hamilelikte bacak kramplarınızı, bel ve sırt ağrılarınızı engelleyecek, pelvisinizi, leğen kemiklerinizi doğuma hazırlayacak günlük hayatın içinde kolayca uygulayabileceğiniz küçük ipuçları vermeye çalışacağım.Daha doğrusu bana iyi gelenleri paylaşacağım.Çok sevgiler tüm hamile okurlara veeee bebişlereee:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

sen hep burda kal melek!