YOGA ILE BEDENINIZI GULUMSETIN!

Hepimizin farkli farkli hayatlari var..Ne guzel olsun! Kimimiz spor yapiyoruz, daha saglikli ve zinde olmak icin yuzuyoruz, kimimiz yuruyoruz ya da ne bileyim yogaya basladik…Cok guzel! Peki tum bu aktiviteleri yaparken nasil bir ruh hali icinceyiz? Kendimize ayirdigimiz bu degerli zaman dilimine bir an once yapip bitirmek gozuyle mi bakiyoruz? Spor salonlarinin pencerelerinden kosarken tv izleyen insanlar goruyorum bazen…Hic anlamiyorum bu insanlar ne yapiyor?Kosuyor mu yoksa TV mi izliyor? Bedenleri debelenip dururken neden onunla ilgilenmek yerine kendilerine ayirdiklari bu kisacik zamanda bile akillar baska yerde? O zavalli bacaklar kosarken, terler sipir sipir damlarken hic mi akillarina gelmiyor kosan kim acaba? Kime ne faydasi var bunun?


Bazen yoga derslerime gelen ogrencilerde de rastliyorum bu duruma..Diyor ki ilk gun ben saglikli ve huzurlu olmak istiyorum…Ama nedense duruslarla savasiyor, savasiyor..Sanki ben bunlari ona ceza olsun diye yaptiriyormusum gibi…Sanki ondan soracak hesabim varmis gibi..:)Arkadaslar, canim okurlar..Siz kendi isteginizle burdasiniz ya da olacaksiniz.. Lutfen bedeninize gulumseyin artik, onun buna o kadar cok ihtiyaci var ki tahmin bile edemezsiniz.Kendinize bir gulumseyin artik! Bakin o zaman o size neler neler geri verecek! Bir yoga durusunun icinde girdiginizde ornegin bir one esneme yaparken uttanasana gibi, ben cok iyi anliyorum beliniz, sirtiniz, bacaklarinizin arkasi aciyor ve zihin hemen karsi koyuyor. Asik suratli cocuklar gibi yaramaz yaramaz bakiyorsunuz nasil kaytarsam diye..Oysa tam o anda birseyleri icten degistirmenin tam zamani! Zihninizin o sert kaliplarina, sizin alistiginiz yasamin ve aliskanliklarin disina cikmanizi engelleyen o duvarlarina bir gulumseseniz..Bir sasirtsaniz kendinizi.O gergin beliniz hep somurttugunuz ve siz gergin oldugunuz icin oyle degil mi zaten? Durusun ne sucu var? Duruslar herzaman size ayna olur, olur ki bakip da degisesiniz diye.. Simdi bugun bir karar alin, omurganiza, kollariniza, tum bedeninize, ic organlariniza bir gulumseyin!Sizi cooook ama cook seviyorum deyin.Bu kadar mi zor?Hic degil!Siz gulumsedikce bedeninizdeki gerilimin kaybolup gitmekten baska caresi yok, unutmayin! Siz gulumsedikce onu gulumsetebileceksiniz!.Izin verin yoganiz bedeninizin herbir hucresine yayilan neseli bir muzik olsun!Tum hucreler, kaslar, dokular bu muzikle cossun!

Hayatinizin her alaninda, yemek yaparken, kosarken, sevisirken hep sevgiyle yapin!Ne sanslisiniz ki bunlari yapabiliyorsunuz.Bir kez olsun onurlandirin kendinizi, kiymetinizi bilin!Siz bilirseniz herkes bilir! Icinizdeki o mars, sizi yukseltsin, siz teksiniz, esiniz benzeriniz yok!Ve bedeniniz en degerli tapinaginiz, sarayiniz!Kraliceler, krallar gibi yasayin onun icinde!Sizin emirlerinize uyacagini bilerek!Emanet bir evde kalir gibi degil, korkarak, ozen gostermeyerek degil! Kralliginiz size bekliyor, kucuk bir gulumsemenizle binlerce askeriniz (hucreleriniz) sizinle birlikte saglikla gulumseyecek, yeter ki isteyin!



Mehves Ozel Ebussuutoglu/ Yoga Pacific



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Bir mektup ki başucumda saklarım onu ben...