Evrenden bir dilegim var!Kizmasin kimse ama yazacagim!

Yoga ıle tanısmam cok sıkıntılı bır donemıme denk gelır bundan 10 yıl once... O zamanlar simdiki gibi her semtte bir yoga merkezi yoktu, secenek azdi ama ozdu. Gittigim yer benim icin ter attigim, zayifladigim ya da sadece rahatladigim bir yer degildi..Bir aidiyet duygusu vardi. Bagli kilmayan ama ait hissettiren bir duygu. Iceri girdigimde ayni tutsu kokusuyla karsilanmak, ayni salonda, hep o ayni koseme gecmek, ayni hocayla ayni insanlarla o ayni nefesi solumak...Her defasinda o ayniliklarin arasindan yenilenmis cikmak cok baska bir deneyimdi.. Simdi ise etrafima bakiyorum insanlar surekli yer degistiriyor o hocadan bu hocaya, o merkezden bu merkeze...Bir promosyon cilginligi gidiyor hangisi daha ucuz ise oraya kosalim kafasi..Internetteki bu promosyon cilginligina ben de katildim kabul. Yeni acilan bir yerin tanitimi icin ilk kez gelenlere deneyim firsati sunmak icin... Gelenlerin cogunun dedigi sey beni sasirtiyor..Burdan once surdaydim promosyon vardi da...Orda sole yaptilar. Ya da onumuzdeki ay bilmemnerenin zayiflama programini arkadasim bana hediye etmis orayi deneyecegim..Iyi ne guzel deneyin de denemesine bu kararsizlik bu sureksizlik sizi nasil istediginiz donusume ulastiracak merak ediyorum...Once dusundum yahu hata bende mi bu insanlar neden boyle?Nerede hata yapiyorum, gulen yuzlerle ah cok rahatladik nameleriyle yanimdan ayrilan insanlarin bana yalan borcu mu var yani?Simdi daha netim.Hayatimda beni ben yapan, en sevdigim degerleri yasamima katan bu ogretiye bu kadar sevgi ve minnet dolu bakan biri olarak ona kotu hizmet ettigimi dusunmuyorum.Neye inandiysam onu ogretiyorum.Neyin bizzat faydasini gorduysem onu aktariyorum...Deneyimlemedigim, hazmetmedigim hicbirseye dokunmuyorum..Artik kendimi suclamiyorum.Ben yolumdan emiynim. Yoga merkezimi para kazanmak icin acmadim ki ben... Ozel ders verirken kazandigimin yarisi bile degil su an kazandigim..Ne onemi var?Ben bir secim yaptim, sonuna kadar arkasindayim!Mutlu oldugum yerde hayatimi idame ettirmekten baska ne gayem olabilir ki elimde olsa para bile almam..Her ay beni bekleyen kiram, vergilerim olmasa...

Bir baska konu ise yeni acilmis biryer olmama ragmen bir suru telefon ve mail aliyorum...Etraf issiz yoga hocasi dolmus...Bu nasil is yahu...Universite mezunlari vardi issiz buna simdi de yoga hocalari eklenmis...Yazik...Belki bir kismi gercekten gonulden hoca olmak istemis kendine iyi geleni aktarmak..Peki ya diger kisim?Hayatinda yoganin Y si yokken 6 aylik bir kursa katilip hoca oluverenler? Hoca sayisi kadar ogrenci kalmamis nerdeyse... Bir de bir kurs cilginligi durumu..Elbette insan kendini gelistirir ben de yapiyorum ama her hafta baska bir kursa gitmek nasil bir is?Ne zaman hazmediyorsun ogrendiklerini? Hamile yogasi egitimim var cocuk yogasi var o var bu var boburlene boburlene anlatiyorlar masallah millet yoga profesoru..Eh diyorum peki deneyimin var mi hic ders verdin mi daha once?Sessizlik...Yok..Eh sen egitim almaya bir ara versen de ders versen azicik..Bilgiyi ogrenmek ve ogretmek ne kadar farkli seyler...Kime ne kadarini verebilecegini, ogrencinin seviyesini zorlamadan ve demotive etmeden ogretmeyi ogretecek kursa da git bari! Kim isterse hoca olsun derdim onlarla degil aslinda sadece olaylar baska seyleri tetikliyor...Insanlar spor salonuna gider gibi yogaya geliyor...
Bir hoca icin ders sonundaki ogrencilerin yaydigi o titresimden, yuzlerindeki gizli gulumsemeden daha tatmin edici ve yukseltici birsey olamaz herhalde...Mutluluk dagitmak, kaynaga indirmek ve gostermek...Sonra artik sana gelmeseler bile onemli degil.It's done! Bir kez kaynagi buldular mi kendi kendilerine yetecekler...Her hoca kaynagi farkli bir bakis acisiyla gosterir...Surekli yer degistirdiginde 3-4 basamak inip yeniden yeni biriyle benzer basamaklara kadar inersin ancak..Birak iplerin bi sallansin kalbinin derinine sonra sen cik kendin nereye gitmek istersen ole emin git!
P.S: Bugun evrenden dilegim ayni frekanstaki ayni histeki insanlari benimle birlestirmesi!

Yorumlar

Brajeshwari dedi ki…
yazinizi çok sevdim. Özellikle etrafta çok yoga hocası olması ve yoganın algılanışındaki hatalar üzerine... Yine de ben, yoga adına böyle bir karmaşa ve yanlış anlayışın sonunda gerçek değerinin anlaşılması için bir temizlenme dönemine varacağını düşünüyorum.

Umarım, Kalbinizdeki aşk, sizi o aşkı anlayabilecek - paylaşabilecek ve çoğaltacak insanlarla tanışmanızı sağlar... Öyle de olacaktır...

Sevgilerimle...
mehvesozel dedi ki…
Sevgili Brajeshwari; icten paylasimin icin tesekkurler! Biliyor musun bazen ben de bunun boyle bir gecis donemi oldugunu dusunuyorum...umarim oyledir:)icimi bir sevinc kapladi..akisa biraktim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Bir mektup ki başucumda saklarım onu ben...