Senin Masalın!

Herkesin bir hikayesi vardır... Her anlattığında değişir aslında o hikayeler..
Gerçek tam da bu noktada çok tartışmaya açık ve göreceli hale gelir. O anda ne yaşıyorsanız gerçekliğiniz olur. Bir de masallar vardır gerçek olamayacak kadar büyülü... Onları anlatırken değiştirme ve abartma ihtimali çok daha fazladır. Ama masalların kabı geniştir ve hertürlü algı çılgınlığına yer vardır orda:) Ben herkesin bir masalı olsun isterim... işte sırf bu yüzden onca yolu gitmeye ve peşimde kendim gibi masallarını arayan insanları Hindistan’a sürüklemeye başladım...
Yoga’ya dair pekçok bilginiz olabilir...Meyveler istediği kadar lezzetli olsun bazı insanlar ağacı görmek ister. Köklere dokunmak ister. Köklerin havasını solumak... Ah bir kere soludunuz mu o havayı yürek bir çırpıda uçup yeniden yeniden gitmek ister.
Geçen yolculuğumuzda bulmam ve bağlantı kurmam başlı başına bir hikaye olan harika bir Kalari Ashramına gitmek nasip oldu. Benim için o yolculuğun yıldızıydı bu ashram. Ve sanırım herkes içinde böyle bir anı oldu. Kalari Kerala’ya özgü çok eski geleneksel Hint Dövüş Sanatı. Dövüş sanatlarının Tantra’sı. Dişi ve eril akışlarla Shiva ve Shakti’yi arıyoruz kendimizde. Kalari savaşçıları ve ingiliz himayesi döneminde yasaklanmasına rağmen gizlenerek de olsa aileden gelen Guru’ların çabaları ve özverileriyle ayakta kalmayı başarmış ve şimdiler de dışarı bizlere açık bu kadim öğreti. Guru Hanumandas’ın bizi (35 kişi idik:)) kabulu uzaktan olduğu için aylarca süren bir  duraklama ve sabırla bekleme sonucu gerçekleşti. Beni güzelce sınadı diyorum ya herkesin onlarca masalı oluyor bu yolculuklarda...
Herkesin orayı bu kadar çok sevdiğini ve zor ayrıldığını görünce önümüzdeki ekim ve şubat yolculuklarında daha uzun süre  ashramda vakit geçirmeye karar verdim. Tamam benim için de Kalari çok özel kabul:)

Zerdeçal kaplı  hem tapınak hem de çalışma alanı olan  toprak zemine sağ ayağınızla giriş yaptığınız anda zaman algısından ve her türlü şartlanmadan sıyrılarak, kendi masalınıza bir başlangıç yapıyorsunuz aslında.  Filmlerde hep izlediğiniz gladyatörlerden, kung-fu ya da diğer dövüş sanatlarından bile etkileyici nefesinizi tutarak izliyorsunuz az sonra size ders verecek olan eğitmenlerin pratiğini.. Adanmışlık nedir? İnsan normal algıların ötesinde nasıl yerçekimine meydan okuyarak böyle bir hızda hareket edebilir şahitlik ediyorsunuz.
Yaşı 60 da 70 de olsa kimse hayır demedi bu pratiği deneyimlemeye inanır mısınız. Öyle bir zaman sıçramasına girdik hep birlikte aynı heyecanla. Bu sefer 5 gün boyunca temel namaskarları ve temel savunmaları öğreniyor olacağız.(evet Kalaride de yoga da olduğu gibi namaskar pratiği var) Ama isteyenler Kalariyil Yoga denen daha hafif çalışmalara da katılabilecek. Zorlama yok yani.
Ayurvedik mis kokulu yüz çeşit bitki özünden teninize ılık ılık dökülen yağlarla masaj deneyimi,ayurvedik beden tipinizi öğrenmek, yoga pratikleri kadim Tantrik yaşayan meditasyonlar, kalari, okyanus, hindistan cevizi ağaçları, özellikle akşamüzeri oteldeki yoga pratiğimizden sonra savasananın ardından gözlerinizi göğe araladığınızda yüzlerce şahinin tepenizde daireler çizmesine tanık olmak, tapınaklarda geleneksel seremoniler bu yolculuğun genel geçer satırları. Esas mesele sizin masalınız, heyecanlarınız, asla yapmam deyip kapattığınız kapıların yaşayan anlarda nasıl açıldığına şaşmanız. Bir masalın her yürek de onca farklı ses ve deneyimle tezahür etmesine, milyonda bir yaşanacak anlarınıza tanık olmaya gerçekten minnettarım!! Hindistan benim için büyülü! Kerala ise cennetin yeryüzü ayağı...
Bir sonraki yolculuk için detaylara bakmak isteyenler
www.yogapacific.com
da tüm bilgileri bulabilir yine de merak ettikleri birşeyler varsa beni arayabilirler. Nasıl bir heyecanla ordaymış gibi anlatır sizi sonra esir etmemden korkarsanız:)
mehvesozel@yahoo.com adresine mail de yollayabilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Bir mektup ki başucumda saklarım onu ben...