Guru’nun sihirli elleri!!!

Grubumuzla yoga ve ayurveda inzivamızın son günüydü. Tatlı bir rehavet çöktü üstüme aynı zamanda da geri dönecek olmanın hüznü. Grup otelde dinlenirken erkenden aldım soluğu Kalari aşramda.. Sabah pratiğinde Hikmet ve son anda merakı kabaran (bu kız nerelere gidiyor yine :) diye)Canım kocam da benimleydi. Özel ders için söz aldım bir önceki gün Guru Hanumandas’tan 🤞🌼 Pratik son derece keyifliydi. Terden önümü görmez halde bitkin ama mutluluktan havalara uçacak hafiflikte👀🎈. Aynı seriyi defalarca toprak zeminde yere yığılana dek çalıştık. Bir ara özel ders nasılsa rahatlığıyla hocaya susadım ölücem susuzluktan dedim. İzin vermedi:( Kalari sırasında beden o kadar ısınıyor ki tekrar normal ısıya dönmeden su içilmezmiş. Tanrım dışarısı zaten 40 derece nasıl dönecek ki derken bazı nefes teknikleriyle beni rahatlattı. Bir damla bile su içemedim onca şirinlik numaralarıma rağmen..Tam döneriz derken bir baktım uzaktan ormanın içinde kendi yetiştirdiği şifalı bitkileri sopasıyla tek tek denetleyen turuncu bir silhuet, O’nu tanımamak imkansızdı. Yanımıza geldi diğer eğitmenler ve öğrenciler etrafında ellerini ayaklarını nereye koyacaklarını bilemedikleri bir saygı içinde. Yaklaşık bir saat kadar temel savunmaya dair bazı teknikler gösterdi orda durduğumuz yerde.. Swami Hanumandas!Bir ara bir elimi arkadan kıvırarak diğer eliyle saçlarımı yakaladı ve bütün bedenim boş çuval gibi boşaldı elinde asılı kaldım... Kalari savaşçıları bedendeki marma enerji noktalarını çok iyi bildiğinden ellerinden kurtulmak imkansızmış anladım☺️ Tekrar göstericem savun kendini dediğinde Sinan “eeehhh şey bu sefer de benle gösterin isterseniz “dediğinde hepimiz güldük(karısına kıyamadı)😂❣️Biraz da utandım açıkçası bir anda elinde asılı kaldım hayır çok bişi bilmediğimi zaten biliyorum yolun cok başındayım ama egomu iyice bir yerle bir etti. Şu gurular nerde ne yapacaklarını damarına basmayı her seferinde acayip iyi beceriyor. Napacaksın!!! Neyse derken birebir çalışmanın ardından çardakta oturduk uzun bir sohbetle masala (sütle karışık içilen baharatlı leziz bir hint çayı/masala) içtik. Dünyayı nasıl dolaştığını yıllarca masaj yaparak nasıl bu cennet ashramı kurmak için para biriktirdiğini anlattı. Kalari sadece Savaşçı kastında aileden geçiyor. Babası zamanında kralın koruması imiş dolayısı ile içerdeki tüm silahlar kraliyet amblemine sahip. Kalsak saatlerce usanmadan anlatır ben de dinlerdim ama grubun sorumluluğu hala üzerimizdeydi sonuçta kendi başımıza keyfe gelmedik:) ama keyif almaktan da geri durmadım ha! Bir tadımlık özgürlük pek iyi geldi. Tam kalkarken aklım bir yanda otelde, hamarat tarafım coştu şu çay bardaklarını toparliyim derken, Guruji seslendi: bırak bardakları burdakilere iş bırakmıyorsun... bırak.... evde bir bardağı 2 gün aynı yerde bırakan bana ne olduysa...ve herşeyin bir sebebi var sanırım gözü omzuma takıldı.. “Ne var sağ omzunda?”4 yıldır omzumda ağrı 2 yıldır da kürek kemiğimde sızı vardı gerçekten.. Doğumdan sonra Surya’yı hep aynı tarafta taşımak omzuma bir iz bırakmıştı. Ara ara geçse de kendini hatırlatan. Meğer omzum kaymış...Beni yanına çağırdı kolumu kavradı ve gülümseyerek sallamaya başladı.. Kaya gibi durursan seni iyileştiremem diye lafı yedim önce kolay mı bırakmak😇 Sonra beklemediğim bir anda ani bir hamleyle kart diye bir sesle önce kayan omzumu sonra ikinci hamleyle kürek kemiğimi yerine yerleştirdi.. Kısa bir çığlık attım.Gözleri hep gözlerimdeydi..Gülümsedi🙂artık bitti dedi... acının yerini ferahlık hissi aldı... Guru’nun sihirli elleri omzuma dokundu🌺🤲🌟 O günden beri bir daha omzum hiç ağrımadı... 
Hindistan’da Kalari aşramda aynı zamanda kalari chikilsa terapi yapılıyor... onu da sonra anlatırım... 

                         www.yogapacific.com


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

sen hep burda kal melek!