Anneliğe doğmak!

Çoço kuşu diye diye kızımı gerçekten kuş yaptım galiba:) hihihi
Ağzını gaga gibi açıp tavuk gibi yerleri öpüyor şu günlerde..,
Hele bağıra çağıra söylenmiyor mu bayılıyorum! O bağırıyor ben bağırıyorum bir güzel anlaşıyoruz biz :)konuşmanın dışında kalanların başı şişiyor sanırım ama kimin umrunda? İnsan aşık olunca umursar mı böyle şeyleri elalem ne derleri? Sokak ortasında öpüştüğümüz kaldırımlarda oturduğumuz, kalbimizin tek bir odağa pırpır ettiği anlarda daha önemli ne olabilir ki? Bir annenin kızına olan aşkı aşktan başka nasıl tanımlanabilir ki? Gece uyandığında olsun kokusunu içime çekerim deyip burnumu saçlarına gömdüğüm sabah uyandığında ilk beni görsün diye heyecanlandığım bir çoço kuşu o! Annesinin aşkı surya'sı, surişikosu, tatlı boncuğu, ve daha neler neleri!
Bir kadın anne doğmazmış anneliğe doğarmış bebeğini kucağına aldığında ne kadar doğru!
Geçenlerde kendisi de yeni anneliğe doğmuş biri olarak çok güzel birşey söyledi bana sevdiğim bir arkadaşım.. Tam da konuşuyorduk herşey harika çocuğuma bayılıyorum ama ben ben değilim artık! Çok değiştim, eskiden ne bileyim çantam sırtımda istediğim yere giderdim, kâh balığa kâh değişik kıtalarda yoga kurslarına kâh tatile...önce kendimi düşünürdüm hani herseyden önemliydim... Ne oldu bana ? Bir rahattım, yarını düşünmezdim, dert edinmez kimseye derinden üzülmezdim...ne zaman bölündüm? Ne zaman gelecek planlı oldu? Planlanmadığını hele ki bebekle göre göre buna inat edildi...??
Şöyle dedi bana basit ama doğru! " bir daha hiç eski sen olmayacaksın onu aramayı bırak artık bu yeni bir yol!"
Sanırım her anne benzer ikilemlerden geçiyor ben ki yavruma tapıyorum yine de bazen karamsar bulurdum kendimi.., ben kimim napıyorum şu an? Şu an ben başka şeyler yapıyor olabilirdim diye...
O ne kadar zorlanıyorsa her bir adımda katı gıdaya geçişte, oturmakta, yabancılara uyum sağlamakta ve daha nice bize göre basit şeyi deneyimlerken... Biz de zorlanabiliriz elbet annelerimize atalarımıza göre basit gelen annelik yolundaki şeyleri deneyimlerken... Biz de emekleyeceğiz elbet bebeklerimizle beraber!
Seviyorum seni melek kızım seninle her yol en güzel yol! Yunus emre' nin dediği gibi "Bir ben var ben de benden içeri"  işte o seninle dünyaya geldi!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

sen hep burda kal melek!