20 Nisan 2012 Cuma

YOGALI HAMİLELİK GÜNLERİ PART III



Havalar gitgide ısınıyor bu hem çok keyifli hem de yaz hamileleri için bazen zorlayıcıJOlsun biz herşeyin üstesinden geliriz değil mi? Özellikle sıcaklarda artan ayak ve bilek şişmeleri için Vajrasana duruşunu deneyebilirsiniz!

1)Vajrasana: Bedendeki vajra isimli nadiyi, enerji kanalını uyarır ve sindirime de yardımcı bir duruştur. Tok karnına yemeğin hemen ardından bile kolayca uygulayabilirsiniz. Bacaklarda varis oluşumunu engeller ve kan dolaşımını düzenler. Uyluklar esner ve güçlenir, beraberinde dizler, bilekler esner..Ne harika ve kolay değil mi?


Yavaşça dizlerimizin üzerinde oturuyoruz ve dizleri iki yana doğru ayırıyoruz, ayak tabanları gökyüzüne bakacak şekilde kalçanın iki yanına kayıyor ve kalçayı topukların arasından yere bırakıyoruz. Eğer dizlerde ve bileklerde aşırı gerginlik varsa herhangi bir minderin, yastığın ucuna oturarak kalçayı yükseltmek sizi rahatlatır. Ayak bilekleri hala acıyorsa yerle temas yüzünden çoraplarınızı giyebilirsinizJ



Bir elimizi karnımıza bebeğimizin olduğu yere, diğer elimizi ise kalp merkezimize, duygularımızın evine yönlendiriyoruz. Nefesimiz akışkan ve rahat. Dikkatimiz burnumuzun ucunda, prananın yaşam enerjisinin bedene giriş kapısında. Aldığımız nefesle göbek deliğimiz üzerindeki eli hafifçe ileri itiyor, karın şişiyor ve beraberinde göğüs kafesi genişleyerek yükseliyor.
İçimizden tekrarlıyoruz “Aldığım her nefesi bebeğim ve kendim için sevgiyle kabul ediyorum. Verdiğim her nefes bebeğimi ve beni arındırıyor, rahatlatıyor.”

Birkaç dakika duruşta bekledikten sonra yavaşça bacakları iki yana açarak öne alıyoruz ve dinlendiriyoruz. Gerekirse ayak bilekleriyle daireler çizerek bilekleri rahatlatabilirsiniz. Bacaklardaki kan dolaşımını hissedelim. Ne kadar farklı değil mi?

2)Upavista konasana: Bu duruş olası siyatik ağrılarını ve bacak kramplarını azaltan ve rahatlatan bir poz. Baldırları, bacakların arkasındaki dolaşımı ve kalça eklemini rahatlatır. Ayrıca karaciğer meridyenini uyarır. Bedenimizin toksinlerden arınma mekanizmasını destekler. Ayrıca baharla birlikte artan alerji problemlerine iyi gelir.Özellikle gözlerdeki kızarıklık ve alerjiler için harikadır. Hamilelikte bazen gözlerde kuruma ve hassaslaşma eğilimi olabiliyor… Bacaklarımız ne kadar esnek ise bebeğimize giden temiz kan o kadar güçlü ve yoğunJ



Bacaklarımızı iki yana açıyoruz,gereksiz yere zorlamadan rahat ettiğiniz yere kadar. Ellerimizi kalçanın arkasında sıkıca yere basarak göğüs kafesini yükseltiyoruz. Derin derin nefes alıp veriyoruz. Aynı anda göğüs kafesini yukarı ve ileri iterken, dizlerin arkasını yere doğru itiyoruz. Kuyruk sokumunun yere çökmesini engelleyerek. (isteyenler iki kat battaniye ile kuyruk sokumunu destekleyebilir)8-12 nefes burada kalalım..



İkinci aşamada elleri önde yere yerleştirdik. Nefes alırken göğsü yukarı iterek  derin nefes alıyoruz ve nefes verirken yavaşça öne eğiliyoruz. Nefes alırken yüksel, nefes verirken öneJ Bacakların arkasını hissederek, gerekirse dizleri hafifçe bükebilirsiniz.  Dizleri düz tutuyorsak aldığımız nefesi  serinlik hissiyle bacakların arkasında gerginlik veren bölgeye gönderelim. Verdiğimiz nefesle bacak arkasındaki gerginlik ılık ılık ayak tabanından bedeni  terketsin. Nefesin yaşam enerjisi olduğunu ve onu bedenimizde istediğimiz heryere gönderebildiğimizi farkedelim.İLERDE doğumda ona çok ihtiyacımız olacakJVE siz hamile yoginiler elinizden gelenin en iyisini zaten yapıyor olacaksınız!
Sıcaklarda bolbol su içmeyi ihmal etmeyin, bol su hem bedenimizi temizler hem de bebeğimizin ihtiyacı olan kan yapımına yardımcı olur. Bedenimizin büyük bir parçası sudan oluşuyor. Öyleyse en çok ihtiyacımız olan şey sıvı, saf su tüketimi değil mi?

Su ile meditasyon


Olur olur o  da olur ben sık yaparım çok da iyi gelir, şaşırmayın. Su molekülleriyle yapılan ses ve enerji çalışmalarını duymuşunuzdur. Su molekülleri güzel klasik müziklerle ya da sevgi dolu sözcüklerle hoş ve uyumlu kristallere dönüşürlen, kötü sözler ya da gürültülü seslerle karmaşık, çirkin, uyumsuz hallere girebiliyor. İşte bu yüzden hamilelerin güzel müzikler dinlemeleri önemli. Düşünsenize bebeğinizin balık gibi amniyotik sıvının içinde oraya gönderdiğiniz sesleri alabilir pekala:)İlla klasik demiyorum tabi... Şahsen ben klasik dinleyemiyorum ama güzel mantralar ya da doğa sesleri hoşuma gidiyor bu aralar...Hücresel yapımızın en temel taşı su ve bu sayede çok şeyi değiştirebiliriz:)
İçtiğiniz suya güzel sözler fısıldayın sevgiliyle konuşur gibi, ona ne kadar sağlıklı, şifalı güzel olduğunu söyleyin, ya da her ne yüklemek istiyorsanız yükleyin ve afiyetle için:)

Bir sonraki yazı sürpriz olsun:)

Mehveş Özel Ebussuutoğlu
Yoga Pacific

17 Nisan 2012 Salı

YOGALI HAMİLELİK GÜNLERİ PART II


Hamileliğin ilk üç ayı  ortaya çıkan sürekli uyuklama hali aniden kesiliyor ve yerini müthiş bir enerjıye bırakıyor.Sanırım ilk üç ay bedeni dinlemeli ve gerçekten uyku sizi çağırdığında ya da kanepe onu dinlemekte fayda var. Bebeğin güzelce tutunması ve yerine yerleşmesi için bir çağrı olsa gerek bu.

Bir de inanılmaz hızlı değişimlerin olduğu bir süreç ilk üç ay…Hah keseyi gördüm derken birkaç hafta içinde şekilden şekile giriyor ve hızla gelişiyor karnımızdaki ufaklık.Eh bu sürece uyum sağlarken biraz sarsılmamız çok doğal olsa gerekJ

İlk trimesterdan sonra rahatlıkla  sizi ve enerji akışınızı dengeleyecek egzersizlere ve yoga çalışmalarına başlayabilirsiniz. Doktorum bana daha önce yaptığın herşeyi yapabilirsin dediği için ben ilk trimester da yoga çalışmalarıma ara vermedim ancak bu sizin için ilk ise ve yoga çalışmalarınıza hamile kaldıktan sonra başlayan bir anne adayı iseniz doktorunuza kulak verip 2. Trimesterda başlamanız çok daha sağlıklı ve güvenli!

Gitgide büyüyen ve yükselen rahmin ve buna uyum sağlamak için genişleyen bağların yarattığı sancı ve kasık ağrılarını hafifletmek için baddha konasana duruşu  gerçekten bir hediye!

Üstelik sadece bununla da kalmıyor. Normal doğum isteyenler için pelvik kasları esnek ve sağlıklı tutan aynı zamanda kalça eklemini de rahatlatan bir duruş. Daha ne isteriz? Normal doğum düşünmüyorsanız bile hamileliğiniz boyunca 1. Ve 2. Chakra enerjilerini dengeleyerek rahim, cinsel organlar ve kasık bölgesindeki kan ve enerji akışını dengelemenız mümkün! Eh hadi ne duruyoruz?

Yoga duruşları ve çalışmaları için ekstra zaman bulamıyorum bahanesi sizi durdurmasın akşam TV karşısında otururken ve en sevdiğiniz diziyi seyrederken en az 5 kez reklamla bölünüyorsunuz biliyorum.Haydı reklam aralarını kendinize ayırın hem de oturduğunuz yerde.

Baddha Konasana ve mutlu pelvis meditasyonu



Ayak tabanlarımızı birleştiriyoruz ve topuklarımızı olabildiğince kasıklara doğru çekiyoruz.Birkaç kez dizleri ve kasık bölgesini rahatlatmak için kelebek esnemesi şeklinde dizleri kaldırıp indirebilirsiniz. Sabitliğe geçtiğinizde, ayak bileklerinizi ya da parmaklarınızı yakalayın her iki elinizle.




Nefes verirken  yere doğru üst bedenle (kalça yerden kalkmadan) gidebildiğiniz yere kadar karnınızı sıkıştırmadan eğilin ve nefes alırken yavaşça yükselin. 8-10 kez bırakın bedeniniz okyanus dalgaları gibi aşağı yukarı aksın.Nefesinizin dalgaları sizi özgürleştirsin.  (İsterseniz yüksek olmayan bir yastığın ucuna doğru oturabilirsiniz)


Ve şimdi ellerinizi yavaşça avuçlar yere basacak şekilde önde yere yerleştirin ve gidebildiğiniz son rahat noktaya kadar eğilerek sabit kalın..Sabitliğin içinde hala akan nefesi hissedin..Tüm dikkatinizi kasık bölgesine ve pelvik kaslara yönlendirin. İçsel olarak bu bölgeye gülümseyin…Pelvisinizle konuşun, ona ne kadar harika ve güçlü olduğunu söyleyin.Bebeğinizi kucağına alacağınız gün sizin için bir lotus çiçeği gibi açılacağını ve yumuşakça bebeğinizi dışarı bırakacağını imgeleyin.Sonra eskisi gibi kapanarak görevini tamamlayışını izleyin. Ne kadar esnek ve rahat olduğunu farkedin.  (Dikişsiz, yırtıksız kendi esnekliği içinde sınırsızca genişliyor) Bedeniniz sizin bir parçanız tamamen size ait onu nasıl programlarsanız ondan ne beklerseniz onu alırsınızJ

Bir sonraki yazıda siyatik baskısını ve bacak kramplarını ve olası dolaşım bozukluklarını önlemeye yardımcı duruşlarla devam…