2 Mayıs 2012 Çarşamba

Yogalı Hamilelik Günleri Part IV

Haftasonu Gökçeada'ya gittik biz ailece:)Sinan, Brownie, Surya (içerden gezdi bol bol balık yedi)...
Gerçekten de inanılmaz bir doğası var Gökçeada'nın..Beni tek hayal kırıklığına uğratan suyun çok soğuk olmasıydı. Günlerdir rüyamda denize giriyorum ama henüz gerçeğini yapamadım..Hamile olmasam bir cesaret atlardım ama malum üşütmememiz gerekiyor.25. haftaya girdik bakalım..Bu aralar tartı bana biraz inat gidiyor normalde yediklerimden fazla birşey yemiyorum ama tartı ilerliyor da ilerliyor:) Belki de biraz daha dikkat etmeli.Gökçeada havasından mı suyundan mı benim kıza pek yaradı maşallah.Resmen 4 günde karnım büyüdü, geri geldim..



Hamileliklerinde kabızlık problemi yaşayanlara kavunu tavsiye etmek istiyorum en azından bir deneyin şimdi kavunlar bal gibi:) Tabi oturup bir tam kavunu yemeyin sakın..İki dilim yetiyor da artıyor bile.Hem kanı temizliyor, hem bol su içeriğiyle bağırsak ve böbrekleri yumuşatıp arındırıyor..
Bir de tabi bol su içeceğiz özellikle 24.haftadan itibaren çok önemli..

1)

Yoga asanalarımıza geri dönecek olursak hem kalçaları esneten ve doğuma hazırlayan hem de bağırsaklar için birebir bir asana önermek istiyorum sizlere:)İlk trimesterinizi bitirdikten sonra başlayabilirsiniz:)

Malasana (çömelme duruşu)



Ayaklarımızı kalça açıklığından biraz daha fazla ayırıyoruz ve hafifçe parmak uçlarını dışarı çeviriyoruz dizleri bükerek yavaşça çömeliyoruz. İsterseniz duvara karşı durarak çömelirken duvardan destek alabilirsiniz.Çömeldiğinizde eğer kalça ve bacaklar çok rahatsız ise veya karında baskı olursa lütfen kalçanızın altına 4-5 kitap ya da yastık koyarak yükselti yapın daha rahat edersiniz. Biliyorsunuz duruşu bedene göre modifiye etmek herzaman bizim elimizde önemli olan duruşun içinde rahat etmemiz. Elleri yavaşça ortada birleştirelim ve dirsekleri yanlara açarak dizleri dirseklerle yana doğru itelim.Aynı anda omurgayı düşürmeden sırtımızı olabildiğince yüksek ve dik tutalım ki belimiz ve omurgamız da duruştan faydalansın. 8-10 nefes hatta 1-2 dakika böylece kalabilirsiniz. Nefes alırken omurgayı uzatmayı araştıralım nefes verirken ise ayak tabanlarımızla yeryüzüne iyice kök salalım. malasana bedendeki apana adı verilen enerji rüzgarını harekete geçirir. Apana vayu (rüzgarı) boşaltım sistemini yönetir ve aynı zamanda doğumda bebeği dışarı itmemizi sağlayan basınç rüzgarıdır. Biz şimdiden antremanlı olacağız değil mi? Apananın rahatça akması için kalçaları esnek tutalım. Köylerde çömelerek doğal doğum yapan kadınları hepiniz duymuşsunuzdur.Onlar içgüdüsel olarak bunu biliyorlar..(ki zaten alaturka tuvaletlerden alışıklar)Aslında ne kadar faydalı şu alaturka tuvaletler neyse..

Gün içinde diyelim uzun bir telefon konuşması yapacaksınız bir yandan malasana oturuşunu kullanabilirsiniz. Asanalara ayıracak ek zaman bulamıyorum demeyin onları hayatın içine entegre edin:)

2)

Bir diğer duruşta hem çok kolay hem de keyifli..Malum 7 saat araba yolundan gelince ben bir baktım ayak bileklerim ve altbacaklar başka bir kadının bacakları oluvermiş.benim bacaklar gitmiş yerine iki pati gelmiş:) Bu gibi durumlar için ve yorgun bacaklar için lütfen sizi viparita karani'ye davet ediyorum:)

Viparita Karani



Yavaşça kalçanızı duvara dayayarak yan bir şekilde yere oturun sonra sırtınızı yere indirirken tek tek ayakları duvara yaslayın işte hepsi bu! Eğer belinizin altına destek isterseniz yastık ya da battaniye harika olur. Hatta ve hatta ben gece yatakta yatarken bacaklarımı duvara uzatıyorum sonra da oradan direk yan dönerek uykuya geçiyorum.
Bu duruş bacaklardaki dolaşımı düzenler, ters kan akışını hızlandırır.Yorgun bacaklara, huzursuz bacaklara birebirdir. Eller ister iki yanda açık ister başın tepesinde olsun..Rahat edin bacaklardaki sıcaklığı hemen hissedeceksiniz.

Bir sonraki yazıda video geliyor...İçeriği sürpriz olsun!

Hiç yorum yok: