20 Nisan 2012 Cuma

YOGALI HAMİLELİK GÜNLERİ PART III



Havalar gitgide ısınıyor bu hem çok keyifli hem de yaz hamileleri için bazen zorlayıcıJOlsun biz herşeyin üstesinden geliriz değil mi? Özellikle sıcaklarda artan ayak ve bilek şişmeleri için Vajrasana duruşunu deneyebilirsiniz!

1)Vajrasana: Bedendeki vajra isimli nadiyi, enerji kanalını uyarır ve sindirime de yardımcı bir duruştur. Tok karnına yemeğin hemen ardından bile kolayca uygulayabilirsiniz. Bacaklarda varis oluşumunu engeller ve kan dolaşımını düzenler. Uyluklar esner ve güçlenir, beraberinde dizler, bilekler esner..Ne harika ve kolay değil mi?


Yavaşça dizlerimizin üzerinde oturuyoruz ve dizleri iki yana doğru ayırıyoruz, ayak tabanları gökyüzüne bakacak şekilde kalçanın iki yanına kayıyor ve kalçayı topukların arasından yere bırakıyoruz. Eğer dizlerde ve bileklerde aşırı gerginlik varsa herhangi bir minderin, yastığın ucuna oturarak kalçayı yükseltmek sizi rahatlatır. Ayak bilekleri hala acıyorsa yerle temas yüzünden çoraplarınızı giyebilirsinizJ



Bir elimizi karnımıza bebeğimizin olduğu yere, diğer elimizi ise kalp merkezimize, duygularımızın evine yönlendiriyoruz. Nefesimiz akışkan ve rahat. Dikkatimiz burnumuzun ucunda, prananın yaşam enerjisinin bedene giriş kapısında. Aldığımız nefesle göbek deliğimiz üzerindeki eli hafifçe ileri itiyor, karın şişiyor ve beraberinde göğüs kafesi genişleyerek yükseliyor.
İçimizden tekrarlıyoruz “Aldığım her nefesi bebeğim ve kendim için sevgiyle kabul ediyorum. Verdiğim her nefes bebeğimi ve beni arındırıyor, rahatlatıyor.”

Birkaç dakika duruşta bekledikten sonra yavaşça bacakları iki yana açarak öne alıyoruz ve dinlendiriyoruz. Gerekirse ayak bilekleriyle daireler çizerek bilekleri rahatlatabilirsiniz. Bacaklardaki kan dolaşımını hissedelim. Ne kadar farklı değil mi?

2)Upavista konasana: Bu duruş olası siyatik ağrılarını ve bacak kramplarını azaltan ve rahatlatan bir poz. Baldırları, bacakların arkasındaki dolaşımı ve kalça eklemini rahatlatır. Ayrıca karaciğer meridyenini uyarır. Bedenimizin toksinlerden arınma mekanizmasını destekler. Ayrıca baharla birlikte artan alerji problemlerine iyi gelir.Özellikle gözlerdeki kızarıklık ve alerjiler için harikadır. Hamilelikte bazen gözlerde kuruma ve hassaslaşma eğilimi olabiliyor… Bacaklarımız ne kadar esnek ise bebeğimize giden temiz kan o kadar güçlü ve yoğunJ



Bacaklarımızı iki yana açıyoruz,gereksiz yere zorlamadan rahat ettiğiniz yere kadar. Ellerimizi kalçanın arkasında sıkıca yere basarak göğüs kafesini yükseltiyoruz. Derin derin nefes alıp veriyoruz. Aynı anda göğüs kafesini yukarı ve ileri iterken, dizlerin arkasını yere doğru itiyoruz. Kuyruk sokumunun yere çökmesini engelleyerek. (isteyenler iki kat battaniye ile kuyruk sokumunu destekleyebilir)8-12 nefes burada kalalım..



İkinci aşamada elleri önde yere yerleştirdik. Nefes alırken göğsü yukarı iterek  derin nefes alıyoruz ve nefes verirken yavaşça öne eğiliyoruz. Nefes alırken yüksel, nefes verirken öneJ Bacakların arkasını hissederek, gerekirse dizleri hafifçe bükebilirsiniz.  Dizleri düz tutuyorsak aldığımız nefesi  serinlik hissiyle bacakların arkasında gerginlik veren bölgeye gönderelim. Verdiğimiz nefesle bacak arkasındaki gerginlik ılık ılık ayak tabanından bedeni  terketsin. Nefesin yaşam enerjisi olduğunu ve onu bedenimizde istediğimiz heryere gönderebildiğimizi farkedelim.İLERDE doğumda ona çok ihtiyacımız olacakJVE siz hamile yoginiler elinizden gelenin en iyisini zaten yapıyor olacaksınız!
Sıcaklarda bolbol su içmeyi ihmal etmeyin, bol su hem bedenimizi temizler hem de bebeğimizin ihtiyacı olan kan yapımına yardımcı olur. Bedenimizin büyük bir parçası sudan oluşuyor. Öyleyse en çok ihtiyacımız olan şey sıvı, saf su tüketimi değil mi?

Su ile meditasyon


Olur olur o  da olur ben sık yaparım çok da iyi gelir, şaşırmayın. Su molekülleriyle yapılan ses ve enerji çalışmalarını duymuşunuzdur. Su molekülleri güzel klasik müziklerle ya da sevgi dolu sözcüklerle hoş ve uyumlu kristallere dönüşürlen, kötü sözler ya da gürültülü seslerle karmaşık, çirkin, uyumsuz hallere girebiliyor. İşte bu yüzden hamilelerin güzel müzikler dinlemeleri önemli. Düşünsenize bebeğinizin balık gibi amniyotik sıvının içinde oraya gönderdiğiniz sesleri alabilir pekala:)İlla klasik demiyorum tabi... Şahsen ben klasik dinleyemiyorum ama güzel mantralar ya da doğa sesleri hoşuma gidiyor bu aralar...Hücresel yapımızın en temel taşı su ve bu sayede çok şeyi değiştirebiliriz:)
İçtiğiniz suya güzel sözler fısıldayın sevgiliyle konuşur gibi, ona ne kadar sağlıklı, şifalı güzel olduğunu söyleyin, ya da her ne yüklemek istiyorsanız yükleyin ve afiyetle için:)

Bir sonraki yazı sürpriz olsun:)

Mehveş Özel Ebussuutoğlu
Yoga Pacific

Hiç yorum yok: