Yoga mı spor mu?Bir karar verilse artık!

Ben mi insanları anlamıyorum?İnsanlar mı yogayı anlamıyor? Ben yogayla tanıştığımda ki 20 yaşındaydım aman da bir gidip ter atayım, sporumu da yapmış olurum diye düşünmedim hiç...Her ders, her bir asana kutsaldı..Soyutlandığım başka bir diyara geçtiğim, geri döndüğümde ise yenilendiğim anlardı... Bilmiyorum bir ruhu vardı, ruhuma can katan bir esintisi...Şimdilerde herkes yogacı maşallah!Hayır en doğrusunu ben bilirim havalarında değilim.Yoga öyle derindir ki herkesin bir alacağı, bulacağı vardır içinde biliyorum...Yine de hayal kırıklığı...Bir sürü telefon ve insan profiliyle karşılaşıyorum...İstedikleri spor yapmak ama onların...Mümkünse çokça terlesinler.Hıh tamam zayıflıyoruz desinler..Mümkünse ertesi gün heryerleri ağrısın...Ağrısın ki ne hammışım ama şimdi kaslarım o taptığım kaslarım çalıştı desinler... Hata nerede? Yogayı bu kadar popüler ve merak edilesi bir medya oyununa çeviren ne? Üzülüyorum...Gerçekten üzücü...Her yıl eğitim için Shiva'nın yanına Amerika'ya gidiyorum.Onla çalışmak beni genişletiyor, heyecanlandırıyor...Yeni keşifler yeni kabullenişler getiriyor...Ama orda da gördüğüm, yoga ne yazık ki work out haline gelmiş:(Shiva, bunu çok iyi dengeliyor enteresan bir şekilde...İnsanlara istediklerini veriyor, terletiyor, yoruyor. Ama bunu öyle mükemmel bir dengeyle yapıyor ki..Aynı derste yüz kafadan, yüz farklı zihne ve kişiliğe akış yaptırmak üstelik de herkesin kendi seviyesini kendisine keşfettirerek yaptırmak gerçekten de büyük başarı. Public class'larında 100 kişiden az olmuyor zaten.Hepimiz sırtsırta, et ete kaynaşıyoruz Shiva'nın ritminde, nefesler ritm oluyor, ritmler prana...İnsanlar ne niyetle gelirse gelsin o yoganın ruhsallığını ve birlik duygusunu aktarıyor..Yine de kabul etmem gerekir ki sınırları zorluyor, zorlamayı seviyor..Ama yine de örneğin terlediğimizi gördüğünde "wauaw there is a big temple in your heart" dediğinde terlemenin benim için bir anlamı oluyor zayıflamanın çok ötesinde! Bunu öyle bir ihtirasla söylüyor ki yüreğim yanıyor aynı ihtirasla...Bilmiyorum yine de garip dengeler sözkonusu..Yoga şimdi belki de hiç olmadığı kadar popüler ama sanırım burada biz eğitmenlere büyük bir görev düşüyor. Öğrencilerin isteklerine boyun eğip Yoga'mızı bir work out haline dönüştürürsek eğer çok yakında eleştirdiğimiz yoga power kavramları da kalmayacak. Resmen iyice bedensel bir egzersize dönüşecek..Bu popülerliği pozitife çevirmek şimdi şu anda atlanmaması gereken hassas bir denge...Yoksa bundan bir 10 yıl sonra yoganın orijini hatırlanmayacak bile..Herşeyi yozlaştırdığımız gibi günümüz şehir dünyasında bunu da yozlaştırmayalım. Değişim ve ayak uydurma elbette Yoga'nın bir parçası ama bunun için O'nu değiştirmeyelim..Değişim biz de başlasın.En zor zamanlarımızda, en dengesiz anlarımızda, depresyonumuzda, mutluluğumuzda yanımızda olan bu değerli öğretiye sanırım bu kadarını borçluyuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hatta bazen uzak kalıp özlemek...

Eskiyi yıkmak yeniyi kucaklamak hep kolay olsa..

Bir mektup ki başucumda saklarım onu ben...